lördag 21 mars 2009

Dikt Till Pappa

Jag såg slagen på din kropp, jag såg såren i din själ,
jag undrar, ska någon behöva dö så här?
Tiden går så sakta nu
För en sekund sen var du här ju?
Mitt hela jag försvinnerkvar finns bara ett yttre skal
med tankar och samvetskval
En önskan från mitt hjärta
är att lindra dig från all smärta

Tankar som inte vill försvinna, Allting bara snurrar
Minnen som gör ont, Minnen om det jag saknar
Klumpen i bröstet har växt till ett berg,
Det värker långt in i min märg.
Rädslan den stegras och blir svår att hantera.
Tankarna snurrar, det blir svåra att sortera
En lycklig saga som plötsligt försvinner,
ett hastigt farväl och tårar som rinner.
Jag vill krama dig hårt pappa,
vill dig aldrig någonsin släppa!
Hjälp mig nu att vara stark.
Varför är livet så hårt och kallt?
Hjälp mig att få tillbaks min tro på livet
Och att inte ta allting för givet...

Tusen tårar senare jag står vid din kista här
Även fast du inte finns längre kommer jag alltid ha dig kär.
Det vackra kommer jag alltid minnas
I mina tankar skall du alltid finnas
Och när jag tystnar ett tag ,kan jag höra din röst
”Jag lämnar dig aldrig, så länge du minns ska jag finnas och ge tröst”

Du kommer alltid finnas i mitt hjärta.
Och när jag drömmer kan jag fortfarande höra din röst, höra dig skratta
För du finns alltid i mitt sinne,
förevigt bevarat i ljust minne.
Du pappa,morfar, son, vän, släkting, och bror,
vår kärlek till dig är mycket stor.
Vi glömmer dig inte, vi minns dig än
och jag vet riktigt säkert: Vi kommer att ses igen!

4 kommentarer:

  1. Så fint Jessica... Så flink du er til å sette ord på alt! Klem fra Anne Grethe <3

    SvaraRadera
  2. så fint jessi! <3 ska blir så skönt å få träffa dig om vi ses i skolan på tisdag...saknat dig! kramar

    SvaraRadera
  3. Gud va fint du skriver.. Inte en chans hålla tårarna tillbaka. Va en jätte fin begravning, och va en väldigt fin dikt!!! Man hörde ju inte allt på begravningen. (mycke förståligt) Mycke som krävs för att klara nått sånt!! Ta hand om er!! Kram Linda

    SvaraRadera
  4. Jättefin dikt Kram på dig

    SvaraRadera